strona główna / aktualności / UMOWA NA EMISJĘ OBLIGACJI PODPISANA
Aktualności
2013-10-29
UMOWA NA EMISJĘ OBLIGACJI PODPISANA
W poniedziałek 28 października w Sali Sesyjnej Urzędu Gminy Jasienica została podpisana umowa na emisję obligacji komunalnych przez Gminę Jasienica. Pomysł Wójta Janusza Pierzyny dotyczący wyemitowania obligacji poparli gminni radni podczas nadzwyczajnej sesji Rady Gminy Jasienica, która odbyła się 5 lipca br. Jeszcze w tym roku Gmina chce wyemitować 3.155 sztuk obligacji komunalnych o wartości nominalnej 10.000 złotych każda. Najważniejszym jest to, że emisja obligacji nie obciąży płynności finansowej budżetu Gminy, tak jak kredyt. Dzięki temu posunięciu samorząd będzie miał większą kontrolę nad limitami zadłużenia a pieniądze ze sprzedaży obligacji pomogą również w korzystaniu ze środków unijnych począwszy od 2015 roku. Ostateczny termin wykupu obligacji ustalono na rok 2026, acz Gmina będzie je mogła wykupić przed tym terminem w celu ich umorzenia. Wójt Janusz Pierzyna podkreśla, że zgodnie z Uchwałą Rady Gminy Jasienica, środki pozyskane ze sprzedaży obligacji, zostaną przeznaczone na finansowanie planowanego deficytu budżetowego Gminy Jasienica (10 mln złotych), a także na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów (21 mln 550 tyś). Po pozytywnym zatwierdzeniu Uchwały Rady Gminy przez Regionalną Izbę Obrachunkową umowę na emisję obligacji podpisali Wójt Gminy Jasienica Janusz Pierzyna, Mariusz Denkiewicz - Kierownik Zespołu Projektów Finansowych NORDEA Bank Polska oraz Skarbnik Gminy Krystyna Pieszka. Proces emisji obligacji przygotowała firma LEMA Finance Sp. z o.o. .